Programma

Zie voor extra programma 28/30 augustus 2021(rondom oud-Koningin Wilhelmina’s verjaardag) ; Jeugd en Senioren op deze site

Alternatief Programma Koningsdag 27 April 2021

° Steek allen de vlag uit. Ons nationaal symbool voor eendracht! Ook solidair met verpleging en gedubeerden.

° 8.00 uur Klokken luiden.

° 8.15 uur Beiaardconcert door de stadsbeiaardier op de Zuidertoren. Zie hieronder de link;

2021-Koningsdag Zuidertoren

° 10.30 uur Koffie of muziek in de 4 verzorgingshuizen.

°Gehele dag ‘virtuele’ optocht, bekijk de verkleed selfies, voor onze driekleur met oranje wimpel, of uw versierde huis op facebook.

° Stuur uw selfies met uw versierde huis, familie, of de verklede kids voor onze nationale vlag naar;  facebook Oranjevereniging Enkhuizen of oranjeverenigingenkhuizen@gmail.com

° Thema: Feestvreugde.We verloten onder de inzenders mooie prijzen, voor Jong & Oud. De winnaars worden rond 5 mei benaderd.

Hieronder het traditionele programma van 2019 zoals we hopen dat volgend jaar weer kan doorgaan;

8:00 Klokken worden geluid en graag de vlag met wimpel uithangen zodat Enkhuizen er feestelijk uitziet !

8:15 Beiaardconcert op het carillon van de Zuidertoren door stadsbeiaardier, Frits Reynaert.

9.30 Vertrek van de Zwaan-kleef-aan Optocht vanaf de scholen in de binnenstad . Met medewerking van Drum- en Fanfarekorps Dindua en de Oude Brandweerauto. Het thema is : ’ Versier iets, wat rolt’ , er is geen inschrijving nodig. De route is naar en door de Westerstraat richting Stadhuis ;

9.30 : vertrek van de Wegwijzer.

9;40 : vertrek van A.H.plein als verzamelpunt “Nieuwbouw”

9.45 :vertrek van de Tweemaster/ Pierewiet/ Mozaïek.

9.50 :vertrek Pancratius/ Harlekijn / Mamaloe/ Smallsteps.

Nieuw is dus: de Nieuwbouw erbij te betrekken.

10.00 We zien elkaar voor het Stadhuis, daar is dan de Aubade !  De burgemeester verwelkomt iedereen en gezamenlijk zingen wij 2 coupletten van het volkslied ( Wilhelmus ) met de Fanfare . Daarna  een verrassing voor de kinderen, waarna de optocht verder gaat en eindigt bij de Nieuwe Doelen.

10.30 voor de jeugd is er een nieuw Poppentheater, nu weer in De Nieuwe Doelen. Met de gratis voorstelling Belletje Sterk. Het wordt weer spannend en gezellig, kom maar kijken !

Nieuw; 10.30 gratis lezing ” door Klaas Koeman , voorzitter van Vereniging Oud Enkhuizen ; ENKHUIZEN EN DE TACHTIG JARIGE OORLOG , in “Het Wapen van Enkhuizen”

10:30 Ook de verpleeg- en verzorgingshuizen vergeten we niet. In samenspraak met hen verzorgen we de muziek, of iets lekkers bij de koffie ! In Herfstzon speelt Sjaak Wester op zijn accordeon. Er is in Westerhof is er een muzikaal optreden door 2 dames met de trekzak . En in Overvest zingt het Smartlappenkoor ‘Efkes Aârs’ waar ook de senioren, die niet in Overvest wonen welkom zijn (zaal open 10.00).

11:00-17:00 Koningsdag4kids bij Zeilschool & Strandpaviljoen Enkhuizen ; Kooizandweg 6. Aan het water, naast het terras zijn er vele gratis activiteiten voor kinderen en jongeren. Een gezellige leuke dag voor de hele familie ! Zoals watersporten; zeilen, surfen, suppen ook springkussens en spellen . Voor de kleintjes is er een zandbak binnen en buiten. Natuurlijk voor het hele gezin is het mogelijk lekker te eten en te drinken bij het paviljoen !

Nieuw; vanaf 12.00 Vele horeca bedrijven doen mee met de actie; Oranje-lunch, dit zijn speciale lunches met een “Oranje tintje”. o.a. Onder de Wester, Eighteen, Ankertje, Tijdloos, Dikke Mik, Royal Siam, Van der Veen, Visafslag, Markerwaard.

13:00 .De Oranje Ronde van Enkhuizen gaat niet door wegens gebrek aan vrijwillers dit jaar .

Dit zou de 55 ste wielerronde door de stad zijn die zou starten finish locatie ; De Nieuwe Doelen met om :- 13.00 de Sportklasse, deze mannen rijden 38 keer het rondje van 1125 m.- 14.30 starten de Dames, ze zullen 35 keer de meet passeren- 16.00 zullen de heren Elite, Beloften en Amateurs afsluiten met 70 ronden.

13:00-16:30 Het rondje Handvastwater bruist weer van de energie dankzij de buurt inzet ! Op deze gezellige gracht kun je genieten van een grote variatie van spelen zoals de aqua-rollen, de twistladder, de rodeostier en nog veel meer. Alle activiteiten zijn gratis . Kom en beleef het feest, plezier gegarandeerd !

14:30-17:00 De Seniorenmiddag is dit jaar weer in Het Wapen van Enkhuizen ! De grote zaal is open vanaf 14.00 . Deze middag is voor de leden op vertoon van hun lidmaatschap kaart gratis, dus deze niet vergeten mee te nemen! Voor niet-leden is de entree € 5. Voor dit bedrag wordt u tevens lid , dus u kunt hiermee dan ook naar de Bingo s’avonds. U wordt ontvangen met koffie en iets lekkers , dus zo kan de gezelligheid niet meer stuk ! Na afloop bieden wij een advocaatje met slagroom aan voor de liefhebbers. Andere drankjes zijn op eigen kosten dit jaar.

14:00 tot 19:00 op de Dijk en Meidenmarkt : LIVE-MUZIEK, op meerdere plekken kan zich muziek bevinden ; ’t Kleine Café en de Werf enz.

13:00-18:00 Zeil mee met ‘ Zeilend Grand Café Schuttevaer’! Koningsdag is de traditionele opening van het zeilseizoen. Lekker uitwaaien en genieten van het IJsselmeer. Inschepen in de Veerhaven, naast het VVV (Tussen Twee Havens 1). Kosten : Volwassenen € 10 – Kinderen tot 13 jaar € 5. Vanaf 11.00 uur zijn de kaartjes aan boord van de Schuttevaer te koop. Er zijn drankjes verkrijgbaar aan boord, 13.00-15.00 eerste afvaart – 16.00-18.00 tweede afvaart.

20.00 Bingoavond in de Nieuwe Doelen , zaal open 19.30 . Vanwege de enorme belangstelling alleen voor leden van de Oranjevereniging. Mogelijkheid om lid te worden bij de ingang van de zaal, bestaande leden hebben voorrang bij de entree. Wel blijft bestaan volgens de eisen van de Nieuwe Doelen, VOL=VOL. Er zijn weer prachtige prijzen te winnen, voor jong en oud ! Dit jaar 4 rondes, prijs per boekje € 5. Tussen de bingo is er een verlotings-ronde : € 3 voor 5 lootjes. Voor leden is er een extra ronde op vertoon van de lidmaatschapskaart. In ruil voor coupon B onderaan de kaart krijgt u een lotnummer.

Vergeet uw lidmaatschapskaart dus niet mee te nemen !

oranjeverenigingenkhuizen@gmail.com

Reacties zijn gesloten.