Jeugd

Goochelshow     Maarten Bruins

Deze professionele goochelaar zal  een spectaculaire show verzorgen, geschikt voor jong en oud. Een interactieve show en aan het eind leert hij de kinderen zelfs een trucje dat ze mee naar huis kunnen nemen.

* 10.30 -11.30 Kerkje de Vermaning,                                               Venedie 17(Oude stad)

* 14.00 -15.00 Huis van de Buurt IJsselzand                                Anjerstraat 1 (nieuwbouw)

* vanaf 12.00 – 18.00 Puzzeltocht van Plan Noord (vanaf 8 jaar ong.) Deelname gratis op=op, Start/eindpunt Snackbar Pipo (P.Smitstraat 11) en maak kans op prijs !

*Koningsdag ‘s avonds 27 april 2022  Vredes lampionnentocht over Vest  (v/a 19.00 verzamelen bij de Ouwe Gouwsboom). De  optocht gaat over onze oude Vesting, mooi gelegen tussen de oude en de nieuwe stad. Deze symbolische plek waar onze voorouders hun vrijheid verdedigden, de vrijheid die ze 450 jaar geleden in 1572 veroverd hebben. Dit  jaar herdenken we dat landelijk met ”De Geboorte van Nederland”.

Start: 19.30 uur wandelroute tot aan de Nassaustraat en terug.  Lampionnen + lichtjes worden uitgedeeld

Korte toespraak van Dieneke van Tongeren-Schuijt namens St. 4&5mei Anti-discriminatie comité Enkhuizen. We lopen, sfeervol met lampionnen achter de optimistische muziek aan, hopend op een vreedzame wereld.  Na afloop voor de jeugd een medaille tegoedbon ter gelegenheid van 450 jaar viering, de “eigen” bevrijding Enkhuizen en leuke kleurplaat.