Koningsdag

WOENSDAG 27 APRIL 2017

7:00 – 13:00
Vrijmarkt op het Koperwiekplein
Verkoop alleen binnen de afbakingen!!
Parkeren alleen op de parkeerplaats achter het winkelcentrum!!!
Na afloop zitplaats schoon achterlaten en afval in de daarvoor bestemde containers.

08:00
Klok luiden.

08:15
Beiaardconcert op het carillon van de Zuidertoren. Door onze stadsbeiaardier, Frits Reynaert.

09:15 Optocht.Verzamelen en de start, is op de parkeerplaats van het Boschplein.
Gezien het teruglopen, van de publieke belangstelling langs de route van de optocht, zijn we genoodzaakt net als vorig jaar deze in te korten.
De route is: Meidenmarkt, Zuiderkerksteeg,straat, Westerstraat, Breedstraat alwaar voor het gemeentehuis, net als voorgaande jaren, de Aubade plaatsvindt. Het Thema van de optocht is: ‘De Thuishaaldertjes’.
Kom allemaal verkleed, want de jury is aanwezig en kijkt wie het mooist, grappigst of origineelst is verkleed! Er zijn weer mooie prijzen te winnen! Voor een single
€ 25, een duo € 30 en een groep € 40.
De prijsuitreiking vindt plaats tijdens de aubade bij het stadhuis. Alle deelnemers aan de optocht krijgen een ballon met een wedstrijdkaartje. Deze laten we op tijdens de aubade. Misschien komt jouw ballon wel het verste! Als je wint krijg je een uitnodiging voor de prijsuitreiking.

09:35
Vertrek optocht richting stadhuis, met medewerking van muziekvereniging CMV
Dindua.

09:45
Aubade. Voor het stadhuis zal de aubade afgenomen worden door het gemeentebestuur van Enkhuizen, het bestuur van de Oranjevereniging en genodigden. Na de toespraak van de burgemeester en de voorzitter van de Oranjevereniging volgt een kort optreden door de poppenspeelster Inkipinki, waarin ze de kinderen uitnodigt voor haar optreden in de Nieuwe Doelen om 11:00. Gezamenlijk zingen we couplet 1 en 6 van het Nederlandse volkslied. o.l.v. CMV Dindua. Aansluitend worden de ballonnen opgelaten. Hierna maakt de jury de prijswinnaars van de optocht bekend. Op weg naar het optreden van de poppenspeelster wordt er iets lekkers uitgedeeld richting het Boschplein!

Na afloop van de aubade speelt Sjaak Wester op zijn accordeon in woonzorggroep Herfstzon, een muzikaal optreden in verpleeg-en verzorgingshuis Westerhof door 2 dames op de trekzak, Smartlappenkoor ‘Efkes Aârs’ zingt in woonzorgcentrum Overvest en in verpleeg-en verzorgingshuis St. Nicolaaspension wordt een muzikale bijdrage of er wordt iets lekkers bij de koffie uitgedeeld.

11:00
Het Poppentheater Inkipinki komt in de Nieuwe Doelen.
De Kleine Walvis
Boy woont met zijn vader en hun zes katten in een klein huis op het strand. Prachtig toch, zou je denken? Mooi uitzicht, elke dag schelpen zoeken en zandkastelen maken. Maar zo is het niet. Want Boy is niet zo blij, hij voelt zich een beetje alleen. Zijn vader is visser en gaat elke dag de zee op om te vis te vangen. En er is altijd wel een kat die met hem wil spelen of lekker kroelen.

Omdat Boy zich wel eens eenzaam voelt, heeft hij een fantasie vriendinnetje bedacht: Inkipinki. Ze heeft blauwe haren, gek hè? Hij kan met haar lachen en praten en als hij hulp nodig heeft, dan roept hij haar. Soms is het net of Inkipinki echt is.

Op een dag speelt hij op het strand en wat vindt hij daar? Een kleine walvis! Aangespoeld op het strand. Boy neemt meteen zijn emmer en gooit steeds water over de walvis heen. Maar dan krijgt hij een beter plan! De walvis kan wel bij hem thuis in bad! Dan heeft hij een echte vriend. Maar hoe krijgt hij die kleine – maar toch best wel zware – walvis in de badkuip? Boy vraagt hulp aan Inkipinki; samen gaat het vast lukken.

10:00 – 20:00
Strandpaviljoen Enkhuizen
Kooizandweg 6
Glijden van de zeepbaan, zeilen in een optimist of scheuren op de banaan wat doe jij 27 april? Dit jaar organiseren Speelaanbod en Zeilschool & Strandpaviljoen Enkhuizen voor de 3e keer op rij Koningdag4kids Bij Strandpaviljoen Enkhuizen. Er zijn weer HEEL veel leuke en gave attracties waarvan kinderen tussen de 5 en de 16 jaar gebruik kunnen maken. Springkussens, banaan varen, SUP-workshops van Supschool Enkhuizen en nog veel meer leuke activiteiten. Alle activiteiten worden professioneel vanuit de organisatie begeleidt. De ouders kunnen de gehele dag gebruik maken van de lunch/borrel en diner kaart van het Strandpaviljoen waarbij er aan jong en oud is gedacht. Oftewel…. op Koningsdag ook vorstelijk genieten, kom naar de Koningdag4kids voor een compleet dagje uit voor jong en oud!

13:00
De Oranje Ronde van Enkhuizen
Dit jaar maken we ons op voor de 54ste Oranje Ronde van Enkhuizen. Ook dit jaar verwachten we weer een mooi deelnemersveld, zowel bij de Dames als bij de Elite renners. We verwachten dit jaar een goed bezette dames ronde met vele toppers en dit jaar is de grote vraag, “gaat Tino Haakman nog 1 keer vlammen tijdens zijn Oranje ronde van Enkhuizen”.
13:00 de Sportklasse, deze mannen rijden 38 keer het rondje van 1125 m.
14:30 starten de Dames, zij zullen 35 keer de meet passeren
16:00 zullen de heren Elites, Beloften en Amateurs afsluiten met hun wedstrijd over 70 ronden.

13:00 – 16:30  HET RONDJE HANDVASTWATER
Kom je ook naar het Handvastwater? Er valt weer van alles te beleven…. Dit jaar kun je je mooiste kunsten laten zien op de tumblingbaan van Dindua gym! De springploeg geeft een demo dus je kunt spieken hoe het moet. Ook nieuw zijn de reuzetwister en reuze-domino.

Kom dansen schermen, broodjes bakken en brandje blussen. Vele verenigingen zetten hun beste beentje voor. Doe je mee? Natuurlijk zijn de vaste onderdelen er ook weer. De aquarollen, draken obstakelbaan, de twistladder en de rodeostier, Plezier gegarandeerd.

Live muziek: Bottle up and go
Alle activiteiten zijn gratis. Aanvang 13:00 uur tot 16:30 uur.

14:30
Seniorenmiddag in de Nieuwe Doelen
We wensen u veel plezier met het optreden van Harald, al vele jaren treedt deze allround-entertainer op voor senioren met Nederlandstalige, cabareteske liedjesprogramma’s. Feestelijk, gezellig en vol herkenning. Bij vrijwel alle voorstellingen worden de liedjes omlijst door prachtige beelden op een groot scherm. Bijzondere artiestenfoto’s en andere sfeerbeelden geven het optreden zo een hele nieuwe dimensie.
Het is dus: Horen, Zien en Zingen en dit alles staat garant voor een fantastische middag!
De koffie en iets lekkers staan klaar, evenals een hapje en drankje. Entree € 2.
Leden kunnen GRATIS op vertoon van de lidmaatschapskaart. Vergeet u deze niet mee te nemen!
Zaal open om 14:00.
Indien nodig kunt u tot met dinsdag 25 april voor vervoer bellen naar Joop van Rijswijk van de Belbus, tel 0228-313116 of 06-20852331

Gehele middag
Op de Dijk en Melkmarkt: Live-muziek

13:00 – 18:00
Zeil mee met ‘Zeilend Grand Café Schuttevaer’! Lekker uitwaaien en genieten van het IJsselmeer.
Inschepen in de Veerhaven, naast het VVV(Tussen Twee Havens 1)
Kosten: Volwassenen € 10 – Kinderen tot 13 jaar € 5
Vanaf 11.00 uur zijn de kaartjes aan boord van de Schuttevaer te koop.
Er zijn drankjes verkrijgbaar aan de scheepsbar.
13.00 – 15.00 uur eerste afvaart
16.00 – 18.00 uur tweede afvaart
Koningsdag is de traditionele opening van het zeilseizoen van ´Zeilend Grand Café Schuttevaer´

20:00
Bingoavond in de Nieuwe Doelen alleen voor leden en introducés
Door de enorme belangstelling eerdere jaren, waardoor we mensen hebben moeten teleurstellen, zijn er net als vorig jaar wijzigingen in de Entree.
De toegang tot de Bingo/Verloting is primair, alleen voor leden en haar introducés van de Oranjevereniging. De mogelijkheid bestaat, om voor de ingang van de zaal nog lid te worden. Wel blijft bestaan volgens de eisen van de Nieuwe Doelen, VOL = VOL.
Net als voorgaande jaren zijn er weer grandioze prijzen te winnen o.a.: Levensmiddelenmanden, Flat Screen Tv’s, Tablets, etc., etc.
De bingo bestaat uit 5 rondes, prijs per boekje € 4. Tussen de bingo is er een verloting prijs: € 3 voor 7 lootjes.
De Oranjevereniging heeft nog een extra Hoofdprijs voor iedere verlotingronde, een FLATSCREEN TV toegevoegd.

Voor leden van de Oranjevereniging is er een EXTRA verloting op vertoon van de lidmaatschapskaart. In ruil voor coupon C onder aan de kaart krijgt U een lotnummer en dingt U mee naar een van de aantrekkelijke prijzen.

Vergeet uw lidmaatschapskaart niet mee te nemen!

Comments are closed.