Programma Koningsdag

Zaterdag 27 APRIL 2019

Nieuw ; De Vrijmarkt op het Koperwiekplein wordt niet meer door ons georganiseerd, vraag aan de gemeente inlichtingen.

8:00 Klokken worden geluid en graag de vlag met wimpel uithangen zodat Enkhuizen er feestelijk uitziet !

8:15 Beiaardconcert op het carillon van de Zuidertoren door stadsbeiaardier, Frits Reynaert.

9.30 Vertrek van de Zwaan-kleef-aan Optocht vanaf de scholen van de binnenstad . Met medewerking van Drum- en Fanfarekorps Dindua en de Oude Brandweerauto. Het thema is : ’ Versier iets, wat rolt’ , er is geen inschrijving nodig. De route is naar en door de Westerstraat richting Stadhuis ;

9.30 : vertrek van de Wegwijzer.

9.40 :vertrek van de Tweemaster/ Pierewiet/ Mozaïek.

9.50 :vertrek Pancratius/ Harlekijn / Mamaloe/ Smallsteps.

We gaan proberen Plan Noord erbij te betrekken.

10.00 We zien elkaar voor het Stadhuis daar is dan de Aubade . De burgemeester verwelkomt iedereen en gezamenlijk zingen wij 2 coupletten van het volkslied ( Wilhelmus ) met de fantare . We gaan dan gesamelijk door naar ;

10.30 voor de jeugd is er een nieuw Poppentheater, nu weer in De Nieuwe Doelen. Met de gratis voorstelling. Het wordt weer spannend en gezellig, kom maar kijken !

10:30 Ook de verpleeg- en verzorgingshuizen vergeten we niet. In samenspraak met hen verzorgen we de muziek, of iets lekkers bij de koffie ! In Herftzon speelt Sjaak Wester op zijn accordeon. Er is in Westerhof is er een muzikaal optreden door 2 dames met de trekzak . En in Overvest zingt het Smartlappenkoor ‘Efkes Aârs’ waar ook de senioren, die niet in Overvest wonen welkom zijn (zaal open 10.00).

11:00-17:00 Koningsdag4kids bij Zeilschool & Strandpaviljoen Enkhuizen ; Kooizandweg 6. Aan het water, naast het terras zijn er vele gratis activiteiten voor kinderen en jongeren. Een gezellige leuke dag voor de hele familie ! Zoals watersporten; zeilen, surfen, suppen ook springkussens en spellen . Voor de kleintjes is er een zandbak binnen en buiten. Natuurlijk voor het hele gezin is het mogelijk lekker te eten en te drinken bij het paviljoen !

13:00 De Oranje Ronde van Enkhuizen met zijn 55ste wielerronde door de stad met zijn starten finish locatie ; De Nieuwe Doelen. Het wordt weer spannend met om :- 13.00 de Sportklasse, deze mannen rijden 38 keer het rondje van 1125 m.- 14.30 starten de Dames, ze zullen 35 keer de meet passeren- 16.00 zullen de heren Elite, Beloften en Amateurs afsluiten met 70 ronden.

13:00-16:00 Het rondje Handvastwater bruist weer van de energie dankzij de buurt inzet ! Op deze gezellige gracht kun je genieten van een grote variatie van spelen zoals de aqua-rollen, de twistladder, de rodeostier en nog veel meer. Alle activiteiten zijn gratis . Kom en beleef het feest, plezier gegarandeerd !

14:30-16:30 De Seniorenmiddag is dit jaar weer in Het Wapen van Enkhuizen ! De grote zaal is open vanaf 14.00 . Deze middag is voor de leden op vertoon van hun lidmaatschaps kaart gratis, dus deze niet vergeten mee te nemen vergeten ! Voor niet-leden is het entree € 5. Voor dit geld word u tevens lid , dus u kunt hiermee naar de Bingo s’avonds. U word ontvangen met koffie en iets lekkers , dus zo kan de gezelligheid niet meer stuk ! Na afloop advocaatje met slagroom voor de liefhebbers. Andere drankjes zijn op eigen kosten dit jaar. Indien u vervoer nodig heeft, kunt u t/m woensdag 24 april bellen naar de belbus van Van  Rijswijk : tel.06-20852331.

14:00 tot 19:00 op de Dijk en Meidenmarkt : LIVE-MUZIEK

13:00-18:00 Zeil mee met ‘ Zeilend Grand Café Schuttevaer’! Koningsdag is de traditionele opening van het zeilseizoen. Lekker uitwaaien en genieten van het IJsselmeer. Inschepen in de Veerhaven, naast het VVV (Tussen Twee Havens 1). Kosten : Volwassenen € 10 – Kinderentot 13 jaar € 5. Vanaf 11.00 uur zijn de kaartjes aan boord van de Schuttevaer te koop. Er zijn drankjes verkrijgbaar aan de scheepsbar.13.00-15.00 eerste afvaart – 16.00-18.00 tweede afvaart.

20.00 Bingoavond in de Nieuwe Doelen , zaal open 19.30 . Vanwege de enorme belangstelling alleen voor leden van de Oranjevereniging. Mogelijkheid lid te worden bij de ingang van de zaal, bestaande leden hebben voorrang bij de entree. Wel blijft bestaan volgens de eisen van de Nieuwe Doelen, VOL=VOL. Er zijn weer prachtige prijzen te winnen, voor jong en oud ! Dit jaar 4 rondes, prijs per boekje € 5. Tussen de bingo is er een verlotings ronde : € 3 voor 5 lootjes. Voor leden is er een extra ronde op vertoon van de lidmaatschapskaart. In ruil voor coupon B onderaan de kaart krijgt u een lotnummer.

Vergeet uw lidmaatschapskaart dus niet mee te nemen !

oranjeverenigingenkhuizen@gmail.com

Comments are closed.