Optocht

Affiche van verleden jaar , de nieuwe is in voorbereiding

Vanaf 9:30 Vertrek van de Zwaan-kleef-aan Optocht vanaf de scholen van de binnenstad Dit jaar willen we Plan Noord er ook bij betrekken. Met medewerking van het Fanfarekorps en de Oude Brandweerauto. Het thema is weer: ’ Versier iets, wat rolt’ , er is geen inschrijving nodig. De route is naar en door de Westerstraat richting Stadhuis waar de Aubade plaats vind en de deelnemers een verrassing krijgen. Dan gaan we door naar de Nieuwe Doelen, waar een gratis poppentheater voor de deelnemers plaats vind.

9.30 : vertrek van de Wegwijzer

9.40 : vertrek van het A.H.plein, verzamelpunt van o.a. Plan Noord

9.45 :vertrek van de Tweemaster/ Pierewiet/ Mozaïek

9.50 :vertrek Pancratius/ Harlekijn / Mamaloe/ Smallsteps.

10:00 De aankomst van de optocht bij het Stadhuis is er de Aubade . De burgemeester verwelkomt iedereen en gezamenlijk zingen wij 2 coupletten van het volkslied ( Wilhelmus ) onderbegeleiding van de fanfare. Gevolgt met een verrassing voor de deelnemers.

10:30 Na de aubade gaat de optocht door naar De Nieuwe Doelen, daar is er voor de jeugd een nieuw poppentheater met een  gratis voorstelling ! Het wordt weer spannend en gezellig, kom maar kijken !

oranjeverenigingenkhuizen@gmail.com

2 Responses to Optocht

1. Kem says:

Fantastisch dat de optocht weer is gaan leven, proficiat.
    Ik hoop dat de het volgend jaar weer lukt en het liefst weer grootser.
    Groet, kem

• oranjever says:

Bedankt voor het compliment, Kem , waarschijnlijk gaan we hem wat langer maken.
      Tot volgend jaar dan !

Met vriendelijke groet